A dal 2016 - A középdöntő után

Sziasztok!





Biztosan nagyon sokan tudjátok, hogy az elmúlt pár hétben 30 előadó versenyzett egymással, hogy kiderüljön ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A mai bejegyzésben erről beszélek egy kicsit.






Őszintén megmondom, hogy nem néztem az elődöntőket. Nem tudom ki volt az a harminc akikre szavazni lehetett. Mindössze a középdöntőket néztem. Összességében szerintem elég jók kerültek be a döntőbe. Jó, persze, ízlések és pofonok, hogy kinek mi tetszik. Nekem bejön a mostani döntős mezőny. Természetesen vannak kifejezetten jók is, akiknek nagyon szurkolok, de az megint más.

Az első középdöntő február 13.-án volt. Itt a három automatikus továbbjutó Petruska, Oláh Gergő és a Kállay Saunders Band volt. A nézők pedig a Mushut juttatták tovább negyedikként. Ezzel egyébként teljesen egyetértek. És pontokban is a Mushu volt a negyedik helyen, holtversenyben Agárdi Szilvivel. Akinek gyönyörű hangjától még mindig kiráz a hideg, viszont a dala nem volt annyira ütős. Négyük közül a legnagyobb meglepetés számomra Petruska volt. Nagyon jó kezdés. Hol volt eddig? És még a dala is nagyon jó. Nem lehet egykönnyen elfelejteni az biztos. Minden esetre nagyon örülök, hogy ő lett a dal felfedezettje és annak is, hogy jelentkezett. Szerintem csúnya lett volna ha nem jut be a döntőbe. Oláh Gergő nekem nagy meglepetést okozott. Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen dallal fog indulni. Véleményt még nem igazán tudok róla mondani. Inkább azt mondanám ízlelgetem. A Kállay Saunders Band egy szintén "új" versenyző, hiszen ebben a formációban még nem találkozhattunk Andrással. Szerintem a dal nagyon jó, megvan az összhang, csak kicsit még fura, hogy nem egyedül látom a színpadon Kállay Saunders Andrást. A Mushuu pedig. Hát, ez is egy óriási meglepetés volt a számomra. Palmer Izsákot is fura volt csapatban látni, de meg kell mondanom...nem rossz. Sőt....kifejezetten jó az amit csinálnak. Megérdemelték, hogy bekerüljenek a döntőbe. Mondjuk lehet, hogy kicsit elfogult is vagyok, mert imádom ezt a zenei stílust, és magát Izsákot is. De nem baj, ilyennek is kell lenni.

A második középdöntő pedig pár nappal ezelőtt zajlott, február 20.-án. Ezúttal a 3 továbbjutó Freddie, Vásáry André és a Parno Graszt volt. A nézők pedig Berkes Olivért és Tóth Andit juttatták tovább. Aminek nem annyira örülök. Szívesebben láttam volna Gáspár Lacit a döntősök között. Viszont a Berkes-Tóth duóval sincs olyan nagy bajom. Szerintem a zene jó, ők jók, csak az összhang az ami nem annyira van meg. Számomra legalábbis. Az este legnagyobb "meglepetés" pedig Freddie volt. Jó, természetesen nem a hangja, vagy a dal miatt. Hanem a pontok miatt. A 4 zsűritagból 3-an adtak neki 10 pontot, valamint a nézők is 9 pontra értékelték a produkcióját. Ezzel az idei Dal legmagasabb pontját, 47 pontot kapott. Jó, persze ez nem meglepő. Hihetetlen jó a dal. Ha a youtube-on megnézitek rengeteg pozitív komment érkezett külföldről is. De természetesen nem csak ehhez az egy dalhoz. Az egyik legnagyobb meglepetés számomra Vásáry André volt. Emlékszem még amikor a Csillag születikben megjelent. Azóta nagyon nem is lehetett róla hallani. Nálam eléggé betalált ez a dal. Szintén, fura de jó volt máshogy hallani az előadót. Jól áll neki ez a stílus is. A Parno Graszt pedig. Meg kell mondanom, hogy nagyon messze áll tőlem ez a zenei stílus, de ezzel a dallal meglepetést okoztak nekem. Mint mindenki másnak is. Jó, azt nem mondom, hogy minden nap ezt fogom hallgatni, de sokkal de sokkal jobb lett mint gondoltam. Őszintén Gratulálok.

Ha pedig nem hallottátok volna még a dalokat, mert nem követitek a műsort, akkor itt felsorolom őket. Hátha megtetszik valamelyik.  

Berkes Olivér & Tóth Andi - Seven seas


Freddie - Pioneer


Kállay Saunders Band - Who we are


Mushu - Uncle Tom


Oláh Gergő - Győz a jó


Parno Graszt - Már nem szédülök


Petruska - Trouble in my mind


Vásáry André - Why


Ők lennének a döntős előadók. Ha már van kedvencetek, akkor szombaton szavazzatok rá(juk) mert ez már nagyon élesben megy. Utána pedig nézzétek az Euróvíziót májusban.



Zenékben gazdag napot!:) 
        XOXO


(Következő bejegyzés: 2015. február 29.) 


Forrás: youtube.com

You Might Also Like

0 megjegyzés