Idén tíz évesek

Sziasztok!




Ma egy nagyon izgalmas bejegyzést hoztam el nektek, hiszen összegyűjtöttem azt a 11 dalt, ami ebben az évben ünnepli a 10. születésnapját, és annak idején még én is hallgattam. Szóval ha nosztalgiázni szeretnél egy kicsit, olvass tovább.



#1
Justin Timberlake - SexyBack 

Justin Timberlake igen népszerű dala hivatalosan már 2006 közepén debütált, ennek ellenére ott volt 2007 legnagyobb slágerei között. A dal Justin második lemezén található meg. Annak idején a Billboard Hot100-as listáján 31. helyen jelent meg, végül feltornázta magát az első helyre. A szövege miatt volt néhány probléma is a dallal, állítólag néhány közel-keleti országban betiltották, valamint az iTunes-on is egy cenzúrázottabb verzió található meg. Youtube-ra csak 2009 októberjében került fel, azóta 108 milliós megtekintésnél jár. 


#2
Timbaland ft OneRepubic - Apologize

Már 10 év eltelt, és én még mindig ugyanúgy szeretem ezt a dalt, mint a megjelenésekor. A dal hivatalosan 2007 novemberében debütált, és a OneRepublic első albumán található meg. A Mainstream Top 40 listáján volt, mivel egy hét alatt több mint 10.000-szer hallgatták meg.  A Billboard Hot 100-as listáján pedig a második helyen állt több mint 10 percig. 



#3
Amy Winehouse - Rehab

Hihetetlen énekesnő, egy hihetetlen dallal. Szerintem ez az a tipikus dal, amit mindenki ismer. A dal Amy második studió albumán található meg, a Back or Black-en. A Billboard Hot 100-as listáján heteken keresztül megtalálható volt, egy pár másik dalával együtt. Nem meglepő módon a dalért Grammy Díjat is kapott az énekesnő, 2008-ban. 


#4
Rihanna - Umbrella

Bizony, Rihanna első hatalmas slágere is már a 10. születésnapját ünnepli. Gondoltad volna? Eredeti megjelenése 2007 márciusában volt. A dal Riri harmadik studió albumán található meg. Az évek alatt több millió ember énekelte együtt ezt a dalt az énekesnővel. Az Entertraintment Weekly, 2007 10 legjobb dala listáján a első helyen állt. A Rolling Stones és a Times 2007 legjobb 100 dala listáján pedig harmadik helyen szerepelt. 2008-ban ennek a dalnak köszönhetően nyert Riri Grammy Díjat, A Rolling Stones: Minden idők 500 legjobb dala listáján pedig 412. helyet foglal el. 



#5
Nelly Furtado - Say It Right

Bevallom, én már el is felejtettem, hogy ez a dal létezik, pedig régen mennyire imádtam. Azon viszont meglepődtem, hogy a szöveg nagy részére még 10 év után is emlékszem (a dalra meg nem? na mindegy) A dal Nelly harmadik studió albumán, a Loose-on található meg. Az amerikai Billboard Hot 100-as listájának az első helyére is felküzdötte magát, valamint már debütálásának hetében az összes kontinens toplistáján látható volt. 


#6
Avril Lavigne - Girlfriend

Személy szerint a kedvenc Avril Lavigne dalom, és az Apologize-hoz hasonlóan ezt is szívesen hallgatom még mind a mai napig. Eredeti megjelenése 2007 februárjában volt. A dal Avril harmadik stúdióalbumán található meg. A Rolling Stones 2007 Top 100 dala listájának harmincadik helyére került, a 2010-ben kiadott "A 2000-es évek 100 legjobb dala" listán pedig 94. helyen állt. A dal miatt sajnos egy kisebb konfliktusa is volt Avril-nek ugyanis Tony Basil beperelte, mert szerinte nagyon hasonlít az ő I Wanna Your Boyfriend című dalára. Az ügy végül nyugodt körülmények között zárult le. 


#7
Akon - Smack That

Jesszus ez a dal. Emlékszem, ez volt a nagy "táncolós slágerem". Abban az időben ugye még fénykorát élte az Mp3 lejátszó, és az enyém nem tudom hányszor játszotta le, de ha 1000-szer nem akkor egyszer sem. Nagyon jó emlékek kötnek ehhez a dalhoz. Bár ez a dal is eredetileg 2006 szeptemberében jelent meg, a 2007-es év meghatározó slágere lett. A zene Akon második stúdióalbumán található meg. A Billboard Hot 100-as listájának a második helyéig sikerült feltornáznia magát. A dal 2007-ben pedig Grammy Díjat is nyert. 


#8
Fall Out Boy - Thnks fr th mmris

Bár a dalt megjelenésének évében még nem ismertem, sőt kb arról sem tudtam, hogy a Fall Out oy létezik. Pár évvel ezelőtt, amikor először meghallottam a rádióban, nagyon belopta magát a szívembe a dal. Így nekem nem tűnik még ennyire idősnek, és igenis elképedtem, hogy már 10 év telt el azóta, hogy megjelent. A dal 2007 márciusában debütált az együttes harmadik stúdióalbumán. A Billboard Hot 100-as toplistáján a 10. helyét sikerült elérnie. Az együttes legnépszerűbb dala az Ausztrál kontinensen. 


#9
Linkin Park - What I've Done

Szerintem még nem volt róla szó a blogon de én nagyon imádom a Linkin Parkot. Mind a nagyon régi dalaikat, mind az újakat. A What I've Done pedig a személyes kedvencem. A dal 2007 áprilisában látott napvilágot, az együttesnek pedig a harmadik stúdióalbumán található meg. Ha Transformers rajongó vagy, akkor a dallal már találkozhattál a filmben, valamint a dal bekerült a Guitar Hero World Tour videójátékba is. 


#10
Nickelback - Rockstar 

Az egyik kedvenc dalom a Nickelbacktől is 2007-ben lett sláger, bár eredetileg 2006-ban jelent meg. Annak ellenére, hogy én imádom a dalt, annak idején minden idők egyik legrosszabb dalának titulálták. De miért? Ennek ellenére ez a dal nem csak nekem nagy kedvencem, hanem mindenkinek, hiszen a Nickelback legsikeresebb dalává is vált. 


#11
Red Hot Chilli Peppers - Snow

Legutoljára pedig az egyik nagy nagy kedvencemet hagytam. Szerintem nincs olyan ember a világon, aki ne hallotta volna legalább egyszer a dalt, és komolyan...lehet nem szeretni? Szerintem nem. A dal a Billboard Modern Rock listájának harmadik helyén állt 2007-ben. A dal az egyik legnépszerűbb műve az együttesnek, és eddig több mint 300-szor adták már elő. 




Ez lett volna a mai bejegyzés. Bocsánat, hogy csak ma sikerült hoznom, de ez a hét nagyon mozgalmas volt számomra. Kihagyni viszont nem akartam, szóval jobb később mint soha. 
Nektek melyik dal volt a kedvencetek 2007-ből?


Zenékben gazdag napot!:) 
        XOXO



(Következő bejegyzés: 2017. február 13.) 



Szeretnél látni a blogon egy általad írt bejegyzést? Légy vendégíró! A részletekért olvasd el a bejegyzést. 

You Might Also Like

0 megjegyzés