25 dal, amit biztosan ismersz, mindegy hány éves vagy

Sziasztok!




A minap böngésztem éppen a Buzzfeed oldalát és egy nagyon nagyon jó bejegyzéssel kerültem szembe. 37 olyan dal volt benne felsorolva, aminek a szövegét szinte biztos, hogy mindenki ismeri. Ebből hoztam el nektek ma a 25 kedvencemet. Szóval ha kíváncsiak vagytok a dalokra, és hogy mennyire is emlékeztek az egykori legnagyobb slágerekre, akkor olvassatok tovább. 




#1
Whitney Houston - I Will Always Love You 
Erős kezdés tudom, de milyen ember vagy ha legalább a refrént nem tudod? Szerinte még azok is ismerik, akik konkrétan a Földön kívül élnek. De ha véletlenül, alapjában nem hallottad volna még a zenét, akkor a Több mint testőr című filmben is felcsendül, szóval ha máshonnan nem, onnan biztosan ismerős.


#2
Britney Spears - Baby One More Time
Britney Spears a 2000-es évek egyik legnagyobb sztárja volt. Így ha azokban az években voltál tini, vagy csak 5-6 éves, akkor is 1000% biztos, hogy már a cím láttán elkezdted dúdolni a dalt. Egy biztos, abban az időszakban a pop zenének nagy mérföldköve volt ez a dal, így elég sokáig felmarad(t) az utókornak. 


#3
Katy Perry - Teenage Dream
Oké, akkor most egy kisebb ugrás. Ha véletlenül tényleg nem ismerted volna az előző dalokat (bár ezt kétlem), akkor itt van Katy Perry berobbanó dala. Ezt már biztos, hogy akkor is ismered, ha a 2000-es években születtél, hiszen Katy Perry napjaink egyik nagy énekesnője. Szinte minden dala toplistás, szóval kétlem, hogy pont a Teenage Dream maradt volna ki.
(Egyébként, másnak is folyamatosan a szeme előtt van a Just Dance-es tánc, vagy csak nekem?) 


#4
Spice Girls - Wannabe
Vissza a '90-es évek végéhez. A korszak legnagyobb lány csapatának számított a Spice Girls. Bár bevallom nekem most nem rémlik, hogy bármi más dalt is ismernék tőlük, viszont a Wannabe tuti hogy egy életre beékelődött a fejembe.  Ha filmes oldalról szeretnénk megközelíteni a dalt, akkor szerintem ahonnan a legjobban ismerős lehet mostanában, az a Madagaszkár 3. része. Bár ott pont nem az eredeti csendül fel. Viszont hallhattátok még a Csodacsibe című mesében, az Ottalvós buli című filmben, vagy pedig a legutolsó Amerikai Pite részben. 


#5
Beyoncé - Single Ladies
Bevallom, Beyoncé mostani dalaiért nem annyira vagyok oda, viszont a régieket imádom. Ide tartozik a Single Ladies is, ami szerintem minden lánynak túlélő dala egy-egy bizonyos esemény után. De ha a dalról valamilyen módon nem is hallottál még, az ikonikus kézmozgást biztosan mindenki ismeri. Vagy nem tudom mennyire emlékeztek még a régi Megasztár adásokra, de annak idején Tolvai Reni dala ez volt azt hiszem az első élő adásban. 


#6
Mariah Carrey - All I Want For Christmas Is You 
Igen, én még márciusban is megragadom az összes alkalmat arra, hogy karácsonyi dalokat hallgassak. Beteges, tudom. Viszont szerintem erről a dalról nem is kell sokat beszélnek. Nincs a világon olyan ember, akinek nem lenne rajta a karácsonyi lejátszási listáján. Vagy azért, mert annyira imádja, vagy azért mert annyira unja már. 


#7
Oasis - Wonderwall
Nem tudom kinek mennyit mondd ez az együttes, vagy a dalcím. Ha olyan 15-20 év körüliek vagytok, akkor szerintem nagyon sokat, hiszen napjaink egyik legnépszerűbb ifjúsági könyv írójának népszerű könyvsorozatának, a Szent Johanna Giminek egyik ikonikus dala. Szerintem innen nagyon sokan ismerik a dalt. Valamint van a másik oldal, akik már abban az időben is szerették a dalt és az együttest, amikor a fénykorát élte. Így vagy úgy, szerintem nincs olyan ember akinek ne lenne ismerős a dal. Egyébként, ha már itt járunk tudom tanácsolni, hogy ne csak ezt az egy dalt hallgassátok meg az Oasis-től, mert az összes dala nagyon nagyon jó. Pár éve én is hatalmas rajongójuk voltam, és szinte minden zenéjük rajta volt a telefonomon. Mostanra sajnos kicsit elhanyagoltam őket, de a bejegyzésnek köszönhetően újra meghallgattam 1000+1000 dalukat és megint nagyon rákattantam. 


#8
Lady Gaga - Bad Romance
Vissza a pár évvel ezelőtti időkhöz. Nem tudom eldönteni, hogy nálam a Bad Romance vagy a Poker Face volt nagyon sláger annak idején. Az viszont tuti, hogy a mai fiatalság (ez így viccesen hangzik az én számból, hiszen még én is közéjük tartozom) nagyon nagyon sokat hallgatta annak idején, és talán még ma is. Főleg azért, mert a pár hónappal ezelőtt bemutatott Énekelj! című animációs filmben is felcsendült a dal egy pár másodperc erejéig (egyébként imádom azt a malacot ha láttad a mesét, tudod miről beszélek). Viszont már korábban is hallható volt animációs filmekben, például az Alvin és a Mókusokban.


#9
Adele - Rolling In The Deep
Szerintem nyugodtan kijelenthetem, hogy ennek a dalnak köszönheti Adele a népszerűségét. 7 évvel ezelőtt, amikor megjelent nagyon gyorsan elérte vele a toplisták elejét, így biztos nagyon sok embernek ismerős ez a dal. Az az igazság, hogy ezzel a dallal is úgy vagyok, mint a már említett "mostani" dalokkal, amik azoktól az előadóktól vannak, akik még ma is pályájuk csúcsát élik. Lehetetlen, hogy nem ismered.


#10
Taylor Swift - Shake it off
Már majdnem a listánk felénél vagyunk, szóval most egy kis "pihenő" a régi dalokból. Lehetetlenség, hogy valaki ne ismerné a kb 2 évvel ezelőtt megjelent gigaslágert. Az már más kérdés, hogy ki mennyire szereti. Viszont a listába azért került bele (hogy kijöjjön a 25 dal. Vicc volt.) mert úgy gondolom, hogy nagyon nagyon sokáig nagyon sok ember fogja még ismerni és énekelni. Ha másért nem is akkor azért, mert ez a dal is szerepelt 2 nagyon népszerű filmben. Az egyik az Éjszaka a múzeumban legutolsó része, a másik pedig a más korábban említett Énekelj! című mese. 


#11
Miley Cyrus - Party In The USA
Mondtam, hogy pihi van most egy picit, úgyhogy egy újabb "napjaink dala", bár ez is már egy kicsit régebbi, viszont annak idején nagyon nagyon nagy sláger volt, és bevallom hogy személy szerint még ma is nagyon sokat hallgatom. Legalábbis én. A fő ok, amiért beleraktam ebbe a listába pedig az, hogy nem tudom tudtátok e, de amikor megjelent ez a dal a nagy Miley fanok amerikában petíciót írattak alá, hogy legyen ez az Amerikai Egyesült Államok új himnusza. Kicsit eszement, de ha ilyen lépésre szánták el magukat az emberek, akkor kétlem, hogy egy könnyen elfelejthető dal.


#12
Ke$ha - Tik Tok
Bár ma már nem igazán lehet hallani Ke$ha-ról, pár évvel ezelőtt még nagyon nagyon a média középpontjában volt. 2009-ben pedig pont ezzel a dallal robbant be a pop világába, így szerintem nagyon sokatok tudja melyik ez a dal. Ha pedig nem, viszont hatalmas kutya és kutyás film rajongó vagy, akkor már a Marmaduke- a kutyakomédia című filmet biztosan láttad már. Na igen....ebben a filmben is felcsendül ez a dal. 


#13
Eminem - Lose Yourself
Na jó, lehet hogy a címről nem ugrik be elsőnek a dal, viszont ha a dal első másodpercében meghallod a "tü-tü-tü-tü-t" akkor biztosan tudod, hogy miről beszélek. Oké, nem mondom azt, hogy a dalszövegét ennek fejből tudod hiszen lássuk be, Eminemről van szó. Csoda hogy Eminem úgy el tudja nyomni a dalait, ahogy, nemhogy még egy "civil". Én is csak annyit tudok belőle, hogy "back to reality", a refrént pedig agyonra halandzsázom, mivel mikor kicsi voltam így "tanultam meg", azóta pedig hiába néztem meg 1000-szer a szöveget képtelenség, hogy ne az én verziómban énekelném. Ja...és igen, hogy honnan is ismerős a dal. 8 mérföld. Csak ennyit mondok. 


#14
Aqua - Barbie Girl
"I'm a Barbie girl, in the Barbie world", Szerintem nagyon nagyon sok embernek az agyára ment, és még ma is az agyára megy ez a dal, de valljuk be. Mindenki tudja a szövegét, teljesen mindegy hány éves az illető. Viszont! Ha nagyon nem szereted ezt a verziót, akkor a Rammstein átdolgozása talán jobban neked való. 


#15
Celine Dion - My Heart Will Go On
Kétlem, hogy már a címről ne tudnád melyik dalról van szó, de ha mégsem ugrana be, akkor csak egy szót mondok. Titanic. Igen, ez az a dal, amit kb minden ember ismer. Legjobban talán a első dalhoz, az I Will Always Love You-hoz tudnám hasonlítani népszerűség terén. Nincs is róla mit mondani, hiszen a lényeg már megvolt. Titanic. Egyébként ha már itt járunk, van olyan ember aki még nem látta azt a filmet? Jó bevallom, én is lemaradtam egy kicsit mert kb 5 évvel ezelőtt láttam először de akkor is. Ja igen, és ha most nagyon elszomorodtatok volna a dal hallatán, vagy csak a hangulata miatt, itt van az Irigy Hónajmirigyes verzió. Tuti jobb kedvetek lesz. 


#16
grease - You're The One That I Want
Bevallom, ha nem lenne ott a "Grease" szóa cím alapján fogalmam sem lenne róla, hogy ez melyik dal, de szerencsére ott van. Így már egyből elkezdtem dúdolni. A dalszöveg nem annyira megy angolul, mivel én mindig is a magyar verziót hallgattam. Szóval kárpótlásként magyarul nagyon jól nyomom. És nem csak a "belehalok" részt, hanem az egészet. 


#17
Evanescence - Bring Me To Life
Na jó, talán az összes közül, ebben a dalban vagyok a legbizonytalanabb, hogy mindenki ismeri, de azért reménykedem benne, hogy vagyunk egy páran aki szereti ezt a dalt és ugyanúgy agyonhallgatta már, mint én. Talán a refrén az sokaknak ismerős lehet. Tudtommal filmben még nem volt hallható, de ha tévedek akkor elnézést. 


#18
Smash Mouth - All Star 
Nem, ennek az All Star-nak semmi köze nincs a Converse-hez. Na jó, ez nem volt jó poén. Viszont! A dalnak hatalmas köze van a Shrek című meséhez, amit szerintem minden ember és nem ember is látott már. Na jó, lehet hogy még így sem segítettem sokat. Ezt onnan gondolom, hogy amikor láttam a dalt én is úgy voltam vele, hogy na jó...akkor még egy olyan zene amit nem is ismerek és benne van a listában. De aztán elindítottam a dalt (és beletekertem egy kicsit) és hatalmas újongás vette kezdetét. Hogy miért? Indítsd el a dalt és megtudod!
Ha azt mondod nem ismered, akkor.....bocsánat, de ember vagy? :D 


#19
Gloria Gaynor - I Will Survive
Direkt az eredeti verziót raktam be. Lehet hogy sokaknak így nem ismerős, csak a The Pussycat Dolls-os verzió. Mondjuk a kettő ugyanaz, csak más énekli. Na mindegy. Bevallom, ez nem az a dal, amit kb minden nap dúdolok mert eszembe jut, viszont amikor megláttam a címet egyből beugrott melyik ez a dal. És gondolom sokan vannak még ezzel így. Egyébként, javítsatok ki ha rosszul emlékszem, de azt hiszem ez a zene is benne volt a Shrek egyik részében. 


#20
Panic! At The Disco - I Write Sins Not Tragedia
Reakcióm amikor megláttam az előadót és a címet: ohh Panic! At The Disco, tuti nem ismerem a zenét.
Reakcióm amikor elindítottam a dalt: Jesszus.....ez az? 
Hát igen, ennyit jelent, ha az ember csak innen onnan hallgatja a dalokat. Szerintem nem szenvedtem még annyit zenével, hogy megtaláljam mint ezt. A legnagyobb problémám az volt, hogy a szöveget nem tudtam, csak a dallamot. Azt meg hiába írom be a Google-be. Na de mindegy. Ha nem is ismered az előadóját egy dalnak vagy ismered de azt hiszed úgysem ismered egyik dalát sem, attól hallgass meg tőlük egy kettőt mert tuti köztük lesz az amit már évek óta (igen, évek óta) keresel.


#21
Blink 182 - All The Small Things
Amerikai Pite!!!! Igen bizony, abban a filmben hallhattad ezt a dalt. Bár akkora népszerűségnek örvend ez a dal, hogy szerintem anélkül a film nélkül is ismered. És most rájöttem régen (nagyon régen) szerettem a Blink 182 néhány dalát. Bár akkor még csak száznyolcvankettőnek hívtam őket. 


#22
Sixpence None The Richer - Kiss Me
A lista végéhez közeledünk. A 22. dal nem más mint a Kiss Me. Nem ismerős? Ha azt mondom, hogy A csaj nem jár egyedül? Ismered a filmet, de a cím még mindig nem ismerős? Indítsd el a zenét!! Igen bizony, ez az a zene. Én sem hittem el. De amint meghallottam tudtam hogy melyik filmben keressem. Egyébként A csaj nem jár egyedülön kívül még a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című filmben is hallhattad már. 


#23
Kelis - Milkshake
Nem ismerős a cím. Ezt bármiben le merem fogadni. A dalról nem azt mondom, hogy az egészet kívülről tudja mindenki, viszont a refrén örök klasszikus. Hogy miért mondom ezt? Bajos csajok....bizony bizony ez az a Milkshake


#24
OutKast - Hey Ya!
Az első verze és a refrén az ami ismerős lehet mindenkinek. Nekem is az, de valami nagyon nagyon idegesít. Egyszerűen nem tudok rájönni melyik filmben volt benne. Elsőnek az Amerikai Pite jutott eszembe ennél is, de aztán rájöttem, hogy nem abban van.  Ti tudjátok miben hallható? Légyszi mondjátok meg mert bele fogok őrülni.


#25
Nelly - Dilemma
Először is egy hatalmas vallomás. Én régen komolyan azt hittem, hogy Nelly az a csaj. (mentségemre szóljon, hogy kicsi voltam) Másodszor viszont tuti hogy nagyon nagyon sokan ismeritek a dalt, ha olyan 18-25 év közöttiek vagytok. De a többiek is, csak ez a legvalószínűbb. Viszont ha a dal most nem ugrik be, akkor egy kis segítség: az Időről Időre című filmben is hallható volt.



El sem hiszem! Elértünk a lista végére. Gondolkoztam rajta, hogy ketté szedem, de úgy voltam vele, hogy nem. Ezt muszáj egyben. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem nagyon jó volt most ez a kis nosztalgia a zenékkel. Azt hiszem még egy jó ideig régi zenéket fogok hallgatni. Aztán ha most egy pár hétig csak régi zenés zeneajánlókat láttok tőlem, ne lepődjetek meg. 

Kíváncsi vagyok, hogy ti hány dalt ismertetek a 25-ből. Remélem nagyon sokat. Ha tetszett a bejegyzés, akkor tuti hogy még csinálni fogok ennek egy második részt is. Én nagyon nagyon élveztem csinálni, de tényleg. 


Zenékben gazdag napot!:)
         XOXO



(Következő bejegyzés: 2017. március 27) 



Forrás: buzzfeed.com

You Might Also Like

0 megjegyzés