Bejegyzésrutin - Zeneajánlók

Sziasztok!



Szerintem a legtöbb blogger egyetért velem, ha azt mondom, mindannyiunknak megvan a saját kis rutinja, hogyan is készíti el a bejegyzéseit a blogjára. Avagy hogyan jutunk el az ötlettől egészen a megvalósításig. A mai bejegyzésben erről fogok beszélni, mindent szépen átvéve.




Az én helyzetem egy kicsit különleges, ugyanis a rutin attól függ, milyen típusú bejegyzést is készítek éppenséggel. Ezért menjünk szépen sorjában ezeken. 

Kezdjük a zenajánlókkal. Talán ez az, ami a legnagyobb gondolkodást, és a legnagyobb nehézségeket adja minden egyes héten. Van amikor előre van tervezve akár 3-4 zeneajánló is, és egy hónapig nyugodtan tudom őket írogatni. Azonban van, amikor pár nappal a bejegyzés közzététele előtt döntöm el, hogy miről is fogok írni. Természetesen ebben az esetben is teljesen valós, és teljesen a saját véleményemet tükrözik azok, amiket leírok. Annyi a különbség, hogy szerintem észrevehetőbb ilyenkor, hogy kicsit kevesebb személyes tapasztalatot írok, vagy erőltetebbnek érződik. Legalábbis én ezt veszem észre, aztán lehet hogy ez kívülről teljesen ugyanúgy jön át, mintha ugyanolyan hetekkel ezelőtt betervezett zeneajánló lett volna. A dalokat viszont általában aszerint választok ki, mi az amit éppen nagyon szeretek, és mi az ami véleményem szerint nagyon sokaknak a kedvencévé válhat. Vagy éppenséggel a kedvence már. Például lásd a tegnapi bejegyzést, nekem kellett idő, hogy megszeressem a dalt, mégis zeneajánlóban van. A dalokba általában random módon, véletlen futok bele. Nagyon sok rádiót hallgatok utazás közben és ez az ahol sokszor megüti a fejemet egy-egy dal, de persze előszeretettel használom a különféle Spotify lejátszási listákat is, vagy pedig a Youtube által ajánlott dalok között szemezgetek. Az biztos, hogy sikertelenül eddig még ezek segítségével nem jártam. Tehát ez volt az ötletszerzés rész, ez után már csak az úgymond egyszerűbb dolog jön. Két év alatt, azt gondolom már észrevettétek, hogy egy megszokott séma szerint írom a zeneajánlókat. Rövid vélemény, esetleg történet a dallal, egy - két sor az előadó(k)ról, hogy mégis jobban megismerjük és talán új dalra bukkanjunk tőle. Majd jön a "hivatalok" része, ahol leírom mikor tették nyílvánossá a dalt, illetve, hogy milyenek a számadatok. Ez után következik a világ legegyszerűbb része, a Youtube videó billesztése, majd csinálok egy képet a Spotifyon megjelenő lejátszásról, amihez linket is illesztek be, így akár ott is gyorsabban meghallgathatjátok. Majd a már oly régóta bevált azlyrics nevű oldalról egyszerűen kimásolom a dalszöveget, és beillesztem a bejegyzésbe. Ez után megkeresem a dal magyar szövegét, ami szerencsére mostanában nagyon könnyen megy. Szinte kivétel nélkül az elmúlt 4-5 hónapban minden dalhoz találtam magyar szöveget. Ehhez általában mindig a magyar-dalszoveg.hu-t linkelem be nektek. Majd ez után jön egy újabb nehezebb dolog, az 5 dolog amit nem tudtál.....Eleinte egyszerű, amikor először írok ilyet egy-egy előadóról. De amikor már az 5-6. bejegyzés készül róla elég nehéz értelmes dolgokat összeválogatni. Általában külföldi oldalakat használok ezekhez és azokat fordítom le, illetve nagyon sűrűn saját magam is teszek egy apró véleményt az adott tényhez. Ám ez közel sem olyan könnyű mint tűnik, hiszen én is próbálok olyan dolgokat keresni, ami engem személy szerint tényleg érdekelne. És felkapnám rá a fejem, hogy "ahhh ezt nem is tudtam még, de jó". Persze sok olyan tényt látok, hogy mi a kedvenc kajája, színe stb. Persze erről is írhatnék de ezt nem tartom annyira érdekesnek. Szóval az ötletelés után szerintem ez a rész, amivel a legtöbb időt töltöm el. Majd ezután jön egy lezárás, az elköszönés, a mottóm, hogy mikor jön a következő bejegyzés és a forrás.  A forrást soha nem hagyom el, csak akkor ha a kedvenceimről van szó, vagy hasonló listákról. Mindig leírom a bejegyzés aljára mit honnan szereztem, ha nem az én agyam szüleménye. Úgy gondolom, hogy ez a minimum, ha már valakinek az oldaláról "elszedtem" néhány dolgot. És ha bloggerek vagytok, csináljátok ti is ezt. Mert szerintem ellenkező esetben ti is nagyon rosszul éreznétek magatokat, ha egy idegen oldalon a saját írásotokba tévednétek bele, úgy hogy azt senki nem említi, hogy a tiétek. Szóval számomra a forrásmegjelölés egy nagyon fontos része a bejegyzésnek. 
Tehát általában ez az, ahogyan felépül egy bejegyzés. Eddig nem sok újat mondtam igaz? Hiszen ezt minden héten látjátok. És akkor most kezdjünk bele az igazi bejegyzés rutinba, ami igazából szerintem annyira nem is érdekes, vagy különleges.  Általában nekem a szombat a tipikus blogos nap. Esetleg a vasárnap. Ekkor írom meg ugyanis a zeneajánlóimat. Próbálok nem sokkal hamarabb írni, mint ahogy kiteszem a bejegyzést, hiszen hiteles akarok maradni a számadatok miatt. Szóval általában szombat esténként szoktam leülni szépen az asztalomhoz, valami hideg üdítő vagy víz társaságában (hidegebb időkben szigorúan tea) és nekilátni a bejegyzéshez. Ez zeneajánló esetében körülbelül 1,5 órát vesz igénybe, attól függően milyen gyorsan találok érdekességeket egy-egy bejegyzéshez. Van, hogy 3/4 óra alatt kész vagyok, van hogy több. Illetve mindez függ az agyi kapacitásomtól. Ami így viccesen hangzik, de tényleg így van. Ha egy nehéz hetem volt és már csak a pihennésre vágyok, nem kezdek bele egy bejegyzésbe, mert tudom, hogy már a Sziasztok résznél elakadnék, és ülnék a számítógép előtt azt ordibálva, hogy "ez csak egy zene, mit írjak a zenéről?". Ilyenkor elhalasztom az egészet vasárnapra. De vasárnap már határozottan kényszerítem magam , arra hogy meg kell írnom. Szerencsére ilyen csak nagyon ritkán fordul elő, általában megírom szombaton. De például ha nagyon nagyon elfoglalt vagyok, vagy nincs motiváció, vagy nincs ötlet, akkor megesik, hogy kimarad egy-egy zeneajánló. Ilyenre egyébként idén már egyszer kétszer sajnos sor került. Ami miatt meg eléggé dühös szoktam lenni kb egy napig, de utána rájövök, hogy teljesen mindegy, inkább ne rakjak ki semmit, mint kirakjak egy teljesen kukába való munkát, amin látszik, hogy nem volt kedvem megírni. A bejegyzés megírása után kezdődnek a formázási részek. Itt egyszerűen a blogspot betűtípus készletét használom. Bár próbálok belecsempészni majd a jövőben valami újat, de eddig még nem jöttem rá, hogyan is kell, de nem adom fel. Szóval, ha bárkit is érdekelnek én az egyszerű Verdana betűtípust használom szürke színnel. Ami amúgy néha szerintem fel sem tűnik, hogy szürke,inkább fekete. Ez azért van, mert a legsötétebb szürkét választom. Régen a Helvetica betűtípust használtam rózsaszínben, de úgy döntöttem letisztulok, és maradok a sötét fekete színnél. Amit pedig ki akarok emelni, általában bordó színnel jelzem. Ez után jön a legegyszerűbb rész, hozzáadom az szokásos címkéket a bejegyzéshez, majd beállítom az időzítőt az adott dátumra, reggel 9 órára. Ugyanis mindig pontban kilenckor kerülnek ki a bejegyzéseim. Ja igen, fontos, hogy először a dátumot állítsd be. Meg sem tudom számolni, hogy a blogger élet elején hányszor állítottam be először az időt, majd a dátumot, de ezzel csak azt értem el, hogy még aznap kirakta a bejegyzést. Dühítő. A legutolsó rész pedig, hogy minden hétfőn 9 óra után felnézek a blogra, és megnézem minden rendben került e ki. Ha esetleg valami probléma adódna, azt amint tudom kijavítom. Ha nem, akkor gyorsan megosztom. És készen is vagyunk. 


Ez lett volna tehát a folyamata a zeneajánlók elkészítésének. Nem mondom, hogy a legizgalmasabb dolog, de szerintem jó ha az olvasó tudja milyen folyamaton is kell keresztülmennünk mielőtt egy bejegyzés kikerül a publikum elé. Számomra a blogolás csak hobbi és nem tervezek vele semmi komolyabb dolgot, mégis próbálom minél komolyabban venni és tervezni, érdekes bejegyzéseket kirakni az internetre. 
Személy szerint magyar blogokon még nem igazán láttam ilyen és ehhez hasonló típusú bejegyzéseket, szóval most minden bloggert, aki ezt olvassa, arra buzdítok, hogy ő is írja le, hogyan is készül el egy bejegyzésével, mi az, amin minden alkalommal keresztül megy. Ha leírod feltétlen linkeld be kommentben a blogodat, mert nagyon szívesen olvasom. 
Ezen kívül pedig térjetek vissza holnap, mert újabb jó kis bejegyzést hozok nektek. 



Zenékben gazdag napot!:) 
          XOXO


(Következő bejegyzés: 2017. augusztus 2)

You Might Also Like

0 megjegyzés